.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در ديدار روساي بسيج اساتيد دانشگاه‌‌ها عنوان شد؛
تشكيل شوراي راهبردي روساي دانشگاه‌ها در مازندران
معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران، تشكيل شوراي هماهنگي روساي دانشگاه‌هاي مازندران را يك حركت ابتكاري خواند و گفت: بايد فضايي رقابتي، توسعه‌جو، آموزش‌محور و نخبه‌گرايانه ...
تشكيل شوراي راهبردي روساي دانشگاه‌ها در مازندران

معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران گفت: دانشگاه به عنوان مغز متفكر و بازوي حركت‌ساز توسعه و تعالي جامعه بايد همه ابعاد حيات فرد و جامعه را مدنظر قرار دهد و علاوه بر جنبه‌هاي مادي تمدن بشري همزمان به جنبه‌هاي روحي و معنوي نيز توجه نمايد.

به گزارش شمال‌نيوز، هادي ابراهيمي در ديدار روساي بسيج اساتيد دانشگاه‌هاي مازندران با اشاره به نقش دانشگاه تمدن‌ساز در الگوي اسلامي- ايراني در كنار مديريت دانش و پژوهش، مهندسي فرهنگي جامعه را ضروري خواند و يادآور شد: دانشگاه تمدن‌ساز از دو منظر آرماني و واقع‌نگري، بايد وظايف و ماموريت‌هاي اساسي خود را دنبال كند.

معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران با بيان اينكه دانشگاه تمدن‌ساز محيطي است با ساختار هوشمند و خلاق كه دغدغه بازانديشي تمدني، باز توليد فرهنگي و بازسازي اجتماعي دارد، خاطرنشان كرد: دانشگاه تمدن‌ساز، دانشگاهي است معنويت‌گرا كه در عين پرداختن به علم، علم را مادي نمي‌داند و در پي رهبري معنوي و جهت‌دهي فرهنگي جامعه است.

ابراهيمي تصريح كرد: دانشگاه‌هاي مازندران بايد عدالت‌محوري، پژوهش‌محوري، دانش‌گرايي، معرفت‌سازي، فراكاركردگرايي، تخصص‌سازي و مهارت‌محوري، پيامدگرايي، برون‌داد محوري و دغدغه توليد محصولات فكري اصيل و بومي را در سرلوحه كاري خود قرار دهند.

وي تشكيل شوراي هماهنگي مديران دانشگاه‌هاي استان را يك حركت ابتكاري خواند و خاطرنشان كرد: بايد فضايي رقابتي، توسعه‌جو، آموزش‌محور و نخبه‌گرايانه را در سطح دانشگاه‌هاي مازندران ايجاد كرد و به نيازهاي جامعه پاسخ داد.

ابراهيمي توجه به ظرفيت بسيج اساتيد دانشگاه‌‌ها در توسعه استان، ارتباط دانشگاه با صنعت و كشاورزي، توجه به پژوهش‌هاي بنيادين براي توسعه استان، استفاده از ظرفيت‌هاي فكري و عملي بسيج اساتيد در كارگروه‌هاي تخصصي فرهنگي و اجتماعي استان، توجه به مسائل، مشكلات و نيازهاي دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌هاي اين شورا اعلام كرد.

ابراهيمي با بيان اينكه اين دهه از سوي مقام معظم رهبري دهه پيشرفت و عدالت نام‌گذاري شده است، گفت: دانشگاه‌ها در ايجاد تمدن عظيم اسلامي مي‌توانند نقش بارز و برجسته‌‌اي داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه اصولگرايي را براي كارآمدي مي‌خواهيم، اظهار داشت: برخي از مخالفان بي‌رحمانه فعاليت‌هاي دولت را ناكارآمد جلوه مي‌دهند.

ابراهيمي با اشاره به اينكه همه بايد در خدمت دانشگاه باشيم،‌ خاطرنشان كرد: بسيج اساتيد بايد در مقابل ناتوي فرهنگي غرب، نقش‌آفريني كند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد استان مازندران نيز در اين جلسه گفت: اعضاي بسيج اساتيد مي‌توانند از نظر علمي و نظري به توسعه استان كمك كنند.

دكتر سيد نورزاد نبوي افزود: اساتيد بسيجي با ديدگاه علمي خاص خود مي‌توانند در بررسي موانع و مشكلات استان تاثيرگذار باشند.

وي اظهار داشت: پروژه‌هاي تحقيقاتي استان بايد بصورت يك پروژه علمي در دانشگاه‌ها عملياتي شود.

رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل نيز در سخناني گفت: در بين 31 استان، مازندران در صنعت نانو پيشرو بوده و دومين استاني است كه تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و گسترش داده است.

دكتر عسكر جانعليزاده با بيان اينكه پژوهشكده بيونانوتكنولوژي در اين دانشگاه راه‌اندازي شده است، گفت: مسائل و مشكلات استان را بايد بصورت پروژه‌هاي دانشگاهي تعريف كنيم.

وي افزود: در صورت استفاده از ظرفيت دانشگاه‌ها، علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه‌ها، بودجه‌ها نيز هدفمند مي‌شوند.

دكتر جانعليزاده با اشاره به بيانات رهبري معظم در خصوص جنبش نرم‌افزاري و كاربردي كردن تحقيقات، خاطرنشان كرد: اگر دانشگاه‌ها فعال شوند از حالت نظري به حالت كاربردي تبديل شده و دانش ما بصورت كاربردي مي‌شود.

رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل تصريح كرد: دانشگاه‌ها مراكز فكري در مقابل جنگ نرم هستند و بايد در مقابل اين جريان با درايت عمل كنند.

وي ادامه داد: ساختار فكري دانشگاه بايد تمدن‌ساز باشد و اين امر با اسلامي كردن دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.

رئيس دانشگاه مازندران نيز گفت: بايد از توان و ظرفيت دانشجويان در جهت كاربردي كردن مباحث علمي استفاده كرد.

دكتر احمدپوري افزود: سرمايه‌گذاري بايد در رشته‌‌هايي باشد كه نيازهاي استان را مرتفع كند.

وي خاطرنشان كرد: براي اعتبارات پژوهشي برنامه‌ريزي خوبي انجام نمي‌شود و اين اعتبارات بيشتر در قالب سفر هزينه مي‌شود در حالي كه بايد به مسائل كاربردي توجه شود.

احمدپوري با بيان اينكه كه سند پرديس و خوابگاه نواب‌صفوي به نام دانشگاه مازندران نيست، از مسئولان استان براي حل اين مشكل كمك خواست.

گفتني است كه شوراي راهبردي روساي دانشگاه‌هاي مازندران قرار است هر 45 روز به رياست معاون سياسي-امنيتي استاندار مازندران برگزار شود.

محمود احمدي - خبرنگار شمال‌نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

يو سف 29 مرداد 1389

از اين نيت خبر بسيار متشكر و سپاسگزار هستيم
بايد مسئولين استاني و دانشگاه با همت بلند مشكلات استان را با ايجاد وفاق ملي حل نمايند . انشگاه بايد در اين راستا به نظام اجرايي استان كمك كند
نا شناس 30 مرداد 1389
* انشا.. نتایج عملی را مردم در اینده نزدیک مشاهده کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.49 seconds.